Rangos díjat nyert az Ericsson Magyarország

Az Év Coacing Szemléletű Szervezete 2015 díjátadás Ericsson

Az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési szervezete nyerte el idén a Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) Magyar Tagozata által meghirdetett „Az Év Coaching Szemléletű Szervezete” díjat, melyet 2015. november 4-én adtak át Budapesten. Az elismerés rámutat arra, hogy a sikerhez nagyban hozzájárul a coaching szemléletű vezetés és szervezeti kultúra, amely még vonzóbb munkahelyet, emberközpontúbb légkört kínálhat a tehetségek számára.

Az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési központja szakmai teljesítményében kiemelkedő, ahogy az emberközpontú szervezet kialakításáért egy hosszú távú fejlődési ívbe illesztette a coaching megközelítést – mondta az ICF Magyar Tagozatának elnöke. Bite Barbara szerint a vállalat kultúrájának egyik legfontosabb eleme az egyéni potenciál kibontakoztatása. Alulról és felülről jövő kezdeményezések integrálásával, külső és belső coachok együttes jelenlétével erősítik a coaching kultúrát. Az Ericsson Magyarország minőségbiztosítási rendszert működtet a coachingban is, a szervezetben működő coachokat a nemzetközi ICF kompetenciák mentén értékelik, és továbbképzési, szupervíziós lehetőséget is biztosítanak számukra.

A k+f tevékenység nemcsak a nemzetközi cégek életében, hanem Magyarország gazdasági fejlődésében is kulcsfontosságú. A magasan képzett hazai mérnökök megbecsült szereplői a munkaerőpiacnak, a jelenleginél sokkal nagyobb számban is fel tudná őket szívni a gazdaság, akár itthon, akár külföldön.

A vállalatok körében nagy a verseny a kiemelkedően tehetséges magyar mérnökökért.

Nem véletlen, hogy a legnagyobb k+f igényű vállalatok mindent megtesznek, hogy emberközpontú, vonzó munkahelyet kínáljanak a fiatal szakemberek számára. Ennek sikerében pedig döntő szerepet játszik a szervezet coaching szemléletű működtetése.

Figyelemre méltó mindaz az alulról jövő kezdeményezés, ami a coaching szemlélet elterjesztését célozza. Az, hogy ezek elindultak, teret kaptak, és sikerrel futnak, jól példázza magát a szemléletet. Ezekben éppúgy megjelenik a felelősségben tartás, a bátorítás, a felhatalmazás, mint az egymás iránti bizalom – fejtette ki Szabó Tamara, az Ericsson K+F belső kommunikációért és innovációért felelős vezetője.

Az Ericsson a nemzetközi vállalatcsoport egyik legnagyobb k+f központját működteti Budapesten. Tevékenységében példaértékű az oktatás–alapkutatás–alkalmazott kutatás–ipari megvalósítás láncolata. Olyan előremutató és a jövőt meghatározó kutatási és fejlesztési témákon dolgozunk, mint például a virtualizáció, az 5G vagy az analitika. Stratégiai célunk a coaching kultúra megteremtése a szervezetben, és stratégiailag coach szemléletben teszünk mindent ennek eléréséért. Kíváncsian és támogató attitűddel építkezünk a már kialakult igényekre és működő kezdeményezésekre, és visszük azokat a következő szintre – tette hozzá Érsek Gizella, az Ericsson K+F kompetenciafejlesztési vezetője.

Leave a Comment