Egészségügyi kutatás-fejlesztési projekt a Magyar Telekomnál

A Magyar Telekom egészségügyi kutatás-fejlesztési projektet indított 2013 márciusában. Az egy éves projekt keretében a vállalat olyan e-egészségügyi platform fejlesztésén dolgozik, amely összekapcsolja a lakosságnak szánt különböző egészségügyi mobilalapú szolgáltatásokat.

health care sw

 

A fejlesztésnek köszönhetően a páciens mobileszközének segítségével be tud jelentkezni és fel tud készülni a vizsgálatokra, a megoldás számos további módon egyszerűsíti az információszerzést és ügyintézést.A projekt a Magyar Kormány támogatásával, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kezelésében, a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósul meg.

A hazai és nemzetközi szinten is egyedülálló komplexitású projekt keretében a Magyar Telekom olyan e- egészségügyi platform fejlesztésén dolgozik, amely összekapcsolja a lakosságnak szánt különböző egészségügyi mobilalapú szolgáltatásokat. A fejlesztésnek köszönhetően a páciens az okostelefonja, vagy tabletje segítségével könnyedén be tud jelentkezni és fel tud készülni a vizsgálatokra. A mobileszköz értesítést küld a vizsgálattal kapcsolatos tudnivalókról és változásokról, segít a kórházon belüli tájékozódásban, valamint elérhetővé teszi a beteg egészségügyi adatait, leleteit is. Lehetővé teszi továbbá a személyre szabott információ elérését betegségekkel, gyógyszerekkel és az egészséges életmóddal kapcsolatban.

„A projekt keretében kialakítandó platform prototípus legnagyobb előnye és újszerűsége abban áll, hogy lefedi a betegút fő szakaszait és sokoldalú, komplex, az egészségügyi intézmények nagy részéből elérhető szolgáltatást tud nyújtani. Mindezt úgy teszi, hogy segíti az orvos beteg együttműködést, a pácienst bevonja a gyógyítás folyamatába, aki így annak aktív részesévé válik, ezáltal növeli felelősségét és tudatosítja benne a gyógyulásához szükséges teendőit. A szolgáltatás igénybevételével úgy növekszik a betegek tájékozottsága és elégedettsége, hogy közben jelentősen csökken az egészségügyi dolgozók terheltsége. A funkciók és az alkalmazó intézmények körének bővítésével hosszútávon kialakítható egy országos lefedettségű, piacképes és költséghatékony e-Health szolgáltatási paletta.” – hangsúlyozta Pukler Gábor, a Magyar Telekom innovációs és üzletfejlesztési igazgatója.

A jelenlegi egészségügyi rendszerben a páciensek sok esetben nehézkesen, csak az egészségügyi személyzet megkérdezésével tudnak tájékozódni a vizsgálatok helyszínéről és időpontjáról vagy az őket érintő vizsgálatokkal kapcsolatos tudnivalókról. A fejlesztés segítségével a szolgáltatást igénybe vevő páciensek önállóan érhetik el betegtörténetüket, aktuális vizsgálati adataikat, jobb együttműködést biztosítva ezzel az egészségügyi személyzet és a betegek közt. Tájékoztatást kaphatnak a várakozók számáról, a várakozási időről és a kórházban található hasznos helyekről (gyógyszertár, egyes épületek, mellékhelyiségek elhelyezkedése, stb.). Egyéb információhoz is hozzáférhetnek a várható vizsgálatokról, betegségről a 24 órás orvosi telefonos ügyfélszolgálat segítségével. Naprakészek lehetnek a gyógyszerek és mellékhatások tekintetében is, de az egészséges életmód kialakításához is hasznos információhoz juthatnak.

Hasonló megoldásra volt már kísérlet a világban, például a krónikus betegek távmonitorozását segítő rendszerek, vagy az egyes betegeket és orvosokat segítő okostelefonos alkalmazások. Ezek azonban eddig csak részfeladatokat céloztak meg mind műszakilag, mind szakmailag és jellemzően magán-, illetve a jelentős állami finanszírozású klinikák orvosai és betegei számára érhetőek el.

A projekt a magyar kormány támogatásával, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kezelésében, a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósul meg.

Forrás: IP

Kapcsolódó cikkek

Leave a Comment