Published On: sze, nov 6th, 2013

Csak háromféle weboldalt látogatunk

Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint ugyan oldaltípusok tucatjai várják az olvasókat, csupán három kategóriát nézeget legalább heti gyakorisággal az internetezők több mint fele.

internet

 

A keresőoldalak, mint a Google az online közönség 74 százalékát csábítja hetente egy vagy több alkalommal, Magyarországon ez az arány 67 százalék. A közösségi oldalak – például a Facebook – rendszeres táborát a netezők 64 százaléka alkotja. A magyar internetezők körében ez a kategória még kedveltebb (78 százalék). Nemzetközi átlagban a webes levelezés 55 százaléknál motivációs tényező, míg hazánkban ez az arány 68 százalék. A magyar netezők több mint felét vonzzák rendszeresen még a hír- és információs oldalak (60 százalék), az időjárásról tájékoztató honlapok (55 százalék), az olyan megosztó és feltöltő oldalak, mint például a YouTube (52 százalék), illetve a hirdető oldalak (50 százalék).

Mindössze a felhasználók nyolc  százaléka keres fel rendszeresen különböző képmegosztókat (például Flickr, Picasa), az olyan nálunk még kevésbé elterjedt tematikus bloggyűjtő-oldalakat, mint a Tumblr és a Pinterest, valamint a divattal foglalkozó oldalakat. Magyarországon mindez csupán 6, illetve 2 százalékot jelentenek. Az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága elenyésző (5 százalék). A magyar netezők a maguk 7 százalékával valamivel aktívabbak a nemzetközi átlagnál.

A piackutatóknak azonban érdemes megvizsgálniuk az alacsonyabb látogatottságú oldalak demográfiai összetételét, hogy célirányosabban szólíthassák meg potenciális közönségüket.

Forrás: Ipsos/IP

Leave a comment

You must be Logged in to post comment.

http://www.autodoc.hu